Idea głównym sponsorem ekstraklasy!
: wt lut 01, 2005 18:20
Piłkarska ekstraklasa ma sponsora. Została nim Polska Telefonia Komórkowa, operator sieci Idea. We wtorek podpisano umowę, dotyczącą pakietu głównego sponsora rozgrywek pierwszoligowych.
W imieniu PTK Centertel swoje podpisy na dokumencie złożyli prezes zarządu Sławomir Skrodzki oraz wiceprezes Jean-Marc Vignolles. Polski Związek Piłki Nożnej reprezentowali prezes Michał Listkiewicz, wiceprezes Eugeniusz Kolator oraz sekretarz generalny Zdzisław Kręcina. W spotkaniu wziął udział także prezes Piłkarskiej Ligi Polskiej i wiceprezes PZPN Zbigniew Koźmiński.
Podpisanie umowy jest zakończeniem procesu trudnych, wielomiesięcznych negocjacji, których przełomowym punktem było rozstrzygnięcie przetargu na sponsora ekstraklasy w październiku ubiegłego roku oraz późniejsze zatwierdzenie warunków umowy przez wszystkie kluby pierwszej ligi.
Dzięki umowie kluby polskiej ekstraklasy przez najbliższe 3,5 sezonu, czyli do czerwca 2008 roku, otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych, a Centertel uzyska m.in. prawo do umieszczenia swojej marki w nazwie oraz w oficjalnym logo ekstraklasy. Ponadto kluby udostępnią część swoich powierzchni reklamowych na koszulkach zawodników oraz na stadionach. Uruchomione zostaną także specjalne serwisy mobilne dla kibiców, dostępne dla użytkowników telefonów komórkowych, z których część dochodu zostanie przekazana polskim klubom
"Mamy świadomość, że zakończenie negocjacji i podpisanie umowy jest dopiero pierwszym krokiem w kierunku efektywnej realizacji projektu sponsoringu ekstraklasy. Zdajemy sobie sprawę ze wszystkich szans i zagrożeń związanych z tym projektem i jesteśmy gotowi podjąć to wyzwanie" - zadeklarował Skrodzki.
"Jestem bardzo zadowolony, że udało się pozyskać tak renomowanego sponsora dla naszej ligi. Mam nadzieję, że dzięki współpracy z nim polska piłka będzie się toczyć jeszcze sprawniej, co niewątpliwie przyniesie wymierne korzyści zarówno dla naszych klubów, piłkarzy jak i kibiców" - powiedział Listkiewicz.
Poszukiwanie sponsora dla ekstraklasy trwało bardzo długo. 14 października ubiegłego roku ogłoszono, że od 1 stycznia Idea będzie sponsorem polskiej ekstraklasy. Następnego dnia decyzję komisji przetargowej zaakceptowało prezydium zarządu PZPN, jednak potem długo nie dochodziło do podpisania umowy.
28 grudnia 2004 r Piłkarska Liga Polska, która w najbliższym czasie ma przejąć prowadzenie rozgrywek, przekazała firmie PTK Centertel protokół rozbieżności w sprawie 3,5-letniej umowy Największe zastrzeżenia przedstawicieli PLP budził punkt o wyłączności branżowej, czyli uniemożliwiający podpisywanie przez kluby indywidualnych umów z innymi firmami z branży telekomunikacyjnej.
17 stycznia na kolejnym posiedzeniu w tej sprawie przedstawiciele pierwszoligowych klubów wyrazili zgodę na podpisanie umowy z Ideą.
W imieniu PTK Centertel swoje podpisy na dokumencie złożyli prezes zarządu Sławomir Skrodzki oraz wiceprezes Jean-Marc Vignolles. Polski Związek Piłki Nożnej reprezentowali prezes Michał Listkiewicz, wiceprezes Eugeniusz Kolator oraz sekretarz generalny Zdzisław Kręcina. W spotkaniu wziął udział także prezes Piłkarskiej Ligi Polskiej i wiceprezes PZPN Zbigniew Koźmiński.
Podpisanie umowy jest zakończeniem procesu trudnych, wielomiesięcznych negocjacji, których przełomowym punktem było rozstrzygnięcie przetargu na sponsora ekstraklasy w październiku ubiegłego roku oraz późniejsze zatwierdzenie warunków umowy przez wszystkie kluby pierwszej ligi.
Dzięki umowie kluby polskiej ekstraklasy przez najbliższe 3,5 sezonu, czyli do czerwca 2008 roku, otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych, a Centertel uzyska m.in. prawo do umieszczenia swojej marki w nazwie oraz w oficjalnym logo ekstraklasy. Ponadto kluby udostępnią część swoich powierzchni reklamowych na koszulkach zawodników oraz na stadionach. Uruchomione zostaną także specjalne serwisy mobilne dla kibiców, dostępne dla użytkowników telefonów komórkowych, z których część dochodu zostanie przekazana polskim klubom
"Mamy świadomość, że zakończenie negocjacji i podpisanie umowy jest dopiero pierwszym krokiem w kierunku efektywnej realizacji projektu sponsoringu ekstraklasy. Zdajemy sobie sprawę ze wszystkich szans i zagrożeń związanych z tym projektem i jesteśmy gotowi podjąć to wyzwanie" - zadeklarował Skrodzki.
"Jestem bardzo zadowolony, że udało się pozyskać tak renomowanego sponsora dla naszej ligi. Mam nadzieję, że dzięki współpracy z nim polska piłka będzie się toczyć jeszcze sprawniej, co niewątpliwie przyniesie wymierne korzyści zarówno dla naszych klubów, piłkarzy jak i kibiców" - powiedział Listkiewicz.
Poszukiwanie sponsora dla ekstraklasy trwało bardzo długo. 14 października ubiegłego roku ogłoszono, że od 1 stycznia Idea będzie sponsorem polskiej ekstraklasy. Następnego dnia decyzję komisji przetargowej zaakceptowało prezydium zarządu PZPN, jednak potem długo nie dochodziło do podpisania umowy.
28 grudnia 2004 r Piłkarska Liga Polska, która w najbliższym czasie ma przejąć prowadzenie rozgrywek, przekazała firmie PTK Centertel protokół rozbieżności w sprawie 3,5-letniej umowy Największe zastrzeżenia przedstawicieli PLP budził punkt o wyłączności branżowej, czyli uniemożliwiający podpisywanie przez kluby indywidualnych umów z innymi firmami z branży telekomunikacyjnej.
17 stycznia na kolejnym posiedzeniu w tej sprawie przedstawiciele pierwszoligowych klubów wyrazili zgodę na podpisanie umowy z Ideą.